استراتژیک تولید محتوا ویدئویی

چگونه یک استراتژی ویدئویی برای زمان حال و آینده ایجاد کنیم؟ وی‌پدیا بلاگ صباویژن

با شناخت انواع مختلف تولید محتوای ویدئویی و استفاده از بهترین روش‌ها، کسب‌وکارها می‌توانند به نتایج بهتری در جذب و نگه‌داشتن مخاطبان دست یابند. اگر هنوز استراتژی مشخصی برای تولید محتوای ویدئویی خود ندارید، حالا زمان مناسبی است که به آن فکر کنید و با برنامه‌ریزی دقیق، قدم‌های موفقیت‌آمیزی در این راه بردارید. کمپین محتوای شبکه‌های اجتماعی شما باید افرادی را هدف قرار دهد که احتمال دارد محصولات و خدمات شما را خریداری کنند. برای مثال، تحقیقات بازار نشان می‌دهد که نسل‌های جوان‌تر زمان بیشتری را برای درگیر شدن با محتوای ویدئویی صرف می‌کنند؛ هم به عنوان سرگرمی و هم به عنوان محتوای آموزشی. در مقابل، کاربران مسن‌تر ممکن است تمایل بیشتری به خواندن پست‌های متنی و اخبار نشان دهند.

به‌طور کلی محتوای بصری مثل ویدیوها، تصاویر و اجراهای زنده بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرند. این نوع محتوا تأثیر بسیار زیادی روی جهت‌دهی به تصمیمات خرید مشتریان دارد. شرکت گردشگری Queensland از این استراتژی محتوا برای افزایش تعامل و اعتبار خود میان کاربران استفاده کرد و از دنبال‌کنندگان خود خواست در مورد سفرهای خود محتوای ویدیویی تولید کنند. با این روش این برند توانست چیزی حدود ۸٫۴ میلیون بازدید در وب‌سایت دریافت کند. امروزه در سراسر جهان همه برند Red Bull را به‌عنوان یکی از متخصصان حوزه بازاریابی محتوایی می‌شناسند.

اگر ویدیوهای زیادی ایجاد می کنید، باید میزان سوددهی سرمایه گذاری های خود را در کمپین های بازاریابی ویدیویی و video marketing بسنجید و تصمیم‌گیری های مهمی را برای بهبود آنها بگیرید. استفاده از اثبات اجتماعی نه تنها راه خوبی برای افزایش تبدیل، بلکه برای ایجاد اعتماد و اعتبار بین خود و مخاطبانتان است. پخش زنده راهی برای برند شماست تا در مورد موضوعات مرتبط با مخاطبان خود صحبت کنید. علاوه بر این مخاطبان خود را تشویق کنید تا از طریق رسانه‌های اجتماعی با شما تعامل برقرار کنند. می توانید چت های گذشته را برای ایجاد انبوهی از محتوای مفید همیشه سبز بایگانی نمایید که همگی سئو سایت شما را افزایش می دهند. با این حال محتوای ویدیویی در پلتفرم ها تبادل پذیرتر و قابل مبادله تر است.

اگر قصد و انتظار ویدئوهای حرفه‌ای از خودتان دارید، ضبط ویدیو در استودیو بهتر است. اما برای تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید از دوربین معمولی یا گوشی نیز استفاده کنید. خیلی از کسب‌وکارها با کمک موبایل تولید محتوای ویدیویی می‌کنند و نتایج خیلی خوبی نیز می‌گیرند. تولید محتوای آموزشی شامل استفاده از روش های مختلفی است که با هدف ارائه اطلاعات، آموزش و یا توضیح ایده ها، محصولات و خدمات به مخاطبان انجام می شود. همچنین، تولید محتوای آموزشی با توجه به نیاز و سلیقه مخاطبان، نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

این نکته مهم به شما می‌گوید که نیاز است استراتژی محتوای خود را ارتقا دهید. سعی کنید یک استراتژی خوب بسازید تا توجه کاربران شما را جلب کند، ترافیک ایجاد کند و نرخ تبدیل‌ سایت‌تان را افزایش دهد. پوسترهای تبلیغاتی در صورتی که به صورت هوشمندانه انتخاب شوند، می‌توانند کمک بزرگی به شناخته شدن برند بکنند. هدف اصلی در طراحی پوستر این است که مخاطب به واسطه گرافیک زیبا، از دور جذب پوستر شود و زمانی که نزدیک تر شد بتواند متن پوستر را بخواند. برای تدوین بهتر استراتژی محتوا باید رئوس اصلی استراتژی محتوا را تعیین کنیم. اثرگذاری بیشتر محتوای ویدیویی روی مخاطبان باعث شده این نوع محتوا در زمره مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی محتوایی قرار بگیرد.

انتظار نداشته باشید که مردم به جای اسکن کردن یک قطعه متن یا تصویر در چند ثانیه، ویدیوی ۵ یا ۱۰ دقیقه ای شما را مشاهده کنند. آیا تا به حال آشپزی را با دستور آشپزی مکتوب یا چاپی امتحان کرده اید؟ اگر اینطور است، به خوبی می دانید که این دستور آشپزی ها اغلب پاره یا لکه دار شده اند یا گم می شوند. اگر هم این طور نشوند، پیگیری هر مرحله در حین مخلوط کردن مواد، زمان بندی همه چیز و به خاطر سپردن مدت زمانی که برای پختن نیاز است، بازهم مشکل است. علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد. اگر چنین نباشد آن‌ها احساس می‌کنند که فریب خورده‌اند و تقاضای خود را به جای دیگری می‌برند.

در مورد آنچه که آنها به دست می آورند و چگونه می توانند از تماشا کردن سود ببرند، صریح باشید. برای افزایش نرخ تبدیل، احساسات صادقانه تان را در مورد مشتری خود نشان دهید و ازاو به خاطر تماشای فیلم تان قدردانی نمایید. این یک راه خوب برای جذب مشتریان جدید و افزایش نرخ حفظ مشتری در دراز مدت است. نظرات بینندگان متفاوت است برخی از افراد ایمیل و فرم های تماس را ترجیح می دهند، برخی دیگر ترجیح می دهند پیامک دریافت کنند یا تماس تلفنی برقرار کنند. ۲ تا ۳ گزینه در اختیار مشتریان خود قرار دهید تا از بین آنها یکی را انتخاب کنند. به مردم انگیزه های فوری بدهید تا ویدیوهای شما را تماشا کنند و با آنها تعامل برقرار نمایند.

همچنین، این نوع محتوا معمولاً ارزش بیشتری برای مخاطبان دارد و می‌تواند به شما کمک کند تا به راحتی محتوای جذاب و متنوعی را برای کسب و کارتان ایجاد کنید. همچنین، ارتباط برقرار کردن با مشتریان و دریافت بازخورد از آنها نیز به شما کمک می‌کند تا بهتر درک کنید که چه نوع محتوایی مورد توجه آنها قرار می‌گیرد. در نهایت، با تعیین پرسونای مشتری هدف، می‌توانید بهترین راه برای رسیدن به اهداف خود را پیدا کنید. یعنی با پرسیدن سوالات مرتبط از مخاطبین به اطلاعات اماری مرتبط و مورد نیاز کسب و کار خود دست پیدا کنید. شما می‌توانید یک‌بار فیلم‌برداری کنید و بعداً آن را در ویرایش و تدوین تبدیل به چند ویدیو بکنید. همچنین دیگر راهنمای تولید محتوای ویدیویی می‌تواند این باشد که سعی کنید برای ویدیوهای کسب‌وکار خود یک قالب مشخص داشته باشید، تا افراد حس ثابت و مشخصی با نام تجاری شما بگیرند.

به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان «دوربین‌های اکشن» (Action Camera) یا ورزشی اصلا عجیب نیست که این برند توانسته در بازاریابی محتوای تصویری انقدر موفق عمل کند. این برند با متمرکز کردن استراتژی محتوا روی محتوای ویدیویی به‌شکلی جذاب و متفاوت حس هیجان را به مخاطبان هدف خود منتقل می‌کند. در ادامه چند مورد از نمونه‌های واقعی را برای استراتژی محتوا بررسی می‌کنیم که می‌توانند در تدوین و اجرای استراتژی سئو الهام‌بخش و کمک‌کننده باشند. تولید محتوای منظم، قابل‌اتکا و سرشار از اطلاعات، به مخاطب شما نشان می‌دهد شما در حوزه تخصصی خود اطلاعات لازم را دارید و می‌دانید چه می‌کنید. هرچه محتوا دقیق‌تر باشد، مردم بهتر شما را به‌عنوان منبع و مرجعی موثق می‌شناسند. انتشار محتوای ارزشمند به‌صورت منظم شما را به رهبر فکری حوزه تخصصی کسب و کار تبدیل می‌کند و این باعث می‌شود مشتریان به شما اعتماد کنند.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. نمونه‌ای از این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که مجموعه بنرهای تبلیغاتی با اندازه و حجم کم را شامل می‌شود. این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در وبلاگ – در اینجا «مقاله و منبع در مورد دیجیتال مارکتینگ» ـ مرتبط است. این ابزار همچنین می‌تواند به عنوان‌ها و زیرعنوان‌ها بازخوردی بر اساس طول، انتخاب کلمات، دستور زبان و میزان جستجوی کلمه کلیدی بدهد. اگر چند ایده در ذهن شما شکل گرفته می‌توانید برای نگارش عنوان از این ابزار استفاده کنید. اگر تیم تولید محتوا کوچک است گرفتن تصمیمات تا حدی زیادی آسان‌تر است.

یوتیوب بعد از گوگل دومین موتور جست‌وجوی بزرگ جهان است و برای پیداکردن رتبه خوب ویدیوتان بستر یوتیوب را فراموش نکنید. درست است که نتیجه‌گیری در آن ممکن است یک مقدار زبان بر باشد؛ اما مطمئن باشید بهترین نتیجه را برای شما به دنبال خواهد داشت. شما می‌توانید از طریق گوشی موبایل، دوربین و یا استفاده از خدمات استودیوها ویدیوهای موردنظرتان را ضبط کنید. البته باید دقت داشته باشید که این ویدیوها باید فضای صمیمی و خوبی داشته باشند تا افراد حس کنند به‌صورت حضوری همراه شما هستند. هرچقدر این احساس نزدیکی بیشتر باشد، افراد بیشتری از ویدیوهای شما استقبال می‌کنند. داشتن خلاقیت و استفاده از روش‌های نوین می‌تواند باعث شود که زودتر به موفقیت برسید و یا به عبارتی ویدیو شما وایرال و معروف شود.

انواع استراتژی تولید محتوا به روش های مختلف در این دنیا وجود دارند اما لازم است بدانیم  کدام استراتژی برای تولید محتوا موثر است؟ بیایید قبل از شروع چند سوال از خود بپرسیم. استراتژی تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟ چرا باید از استراتژی و ابزار تولید محتوا متنی استفاده کنیم؟ سوالاتی که بیان کردیم همه پاسخ های خود را دارند. ما قصد داریم در این مقاله نکاتی را در خصوص انواع استراتژی تولید محتوای متنی ، تصویری، ویدیویی بیان کنیم. داشتن یک تقویم محتوایی منظم به شما کمک می‌کند تا محتوای خود را به صورت هدفمند و استراتژیک منتشر کنید. این تقویم می‌تواند شامل برنامه‌ریزی برای انتشار محتوا در زمان‌های مشخص، تعیین موضوعات مرتبط با مناسبت‌ها و رویدادهای خاص و نیز بررسی عملکرد محتواهای قبلی باشد.

طبق آمار منتشر شده در وبسایت HubSpot، شصت و هشت درصد از مصرف کنندگان، بعد از خواندن محتوای تولیدی یک برند احساس بهتری نسبت به آن پیدا کرده‌اند. برخلاف این تصور اشتباه که بازاریابی محتوا تنها در ابتدای فرآیند فروش تاثیر گذار است، باید گفت بازاریابی محتوا در مراحل فرآیند فروش در افزایش نرخ فروش موثر است. استراتژی محتوا به طور جداگانه وجود ندارد و  فقط ساخت تقویم محتوا، نوشتن محتوا و انتشار آن نیست. نداشتن یک استراتژی برای وبلاگ ، حتی اگر پر از محتوای عالی باشد هیچ فایده ای ندارد. استراتژی محتوا راهنمای ایجاد، تحویل و اداره محتوای مفید و قابل استفاده است.

با آکادمی بازار برای آشنایی بیشتر با استراتژی های تولید محتوا اثر بخش همراه باشید. بازاریاب ها در سال گذشته 26٪ از بودجه بازاریابی خود را صرف بازاریابی محتوا کرده و 84٪ قصد دارد آن را حفظ یا افزایش دهد. حتماً عمر مفید مطالب خود را در نظر بگیرید ، زیرا نگهداری از آن ها نیز هزینه دارد. قبل از نهایی کردن استراتژی خود ، منابعی را که در اختیار دارید در نظر بگیرید تا مطمئن شوید بودجه دارید. پست های وبلاگ به دلیل طولانی بودن و استفاده زیاد از کلمات کلیدی، بهترین نوع محتوا در این نوع استراتژی به شمار می روند.

با این که گاهی در بازه‌های زمانی خاص، محتوای تولیدی جذابیت خود را برای مخاطبین از دست داده است، اما فضای مجازی و نحوه رفتار کاربران بار دیگر آن را به ابزاری ترغیب کننده برای جذب مشتری تبدیل کرده است. در حالت ایده آل ، تمام تلاش های بازاریابی باید شما را به هدف خود نزدیک کند. با این حال ، تلاش های نادرست فقط منجر به اتلاف وقت ، پول و انرژی می شود. به عنوان مثال ، ممکن است شما برای مخاطبی محتوایی ایجاد کنید که با بازار هدف شما مطابقت نداشته باشد. یا ممکن است سعی کنید محتوا برای کلمات کلیدی بسیار رقابتی ایجاد کنید، در حالی که آن دسته از کلماتی را که احتمالاً نتیجه می دهند نادیده بگیرید. به عبارتی دیگر استراتژی محتوا اهدافی را که می خواهید محتوای شما به آن برسد مشخص می کند ، اینکه چه نوع محتوایی برای دستیابی به آن اهداف مناسب تر است و نحوه ایجاد ، توزیع و اندازه گیری عملکرد آن چیست.

به عنوان مثال قیمت ساخت یک ویدئو معرفی شرکت با ساخت یک پوستر تبلیغاتی یکسان نیست. بدون شک با افزایش زمان ویدئو، هزینه ساخت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین، باید عکاسی از محصول با صبر و حوصله زیادی انجام شود تا بتواند اثرگذاری لازم را داشته باشد. مرحله «تبدیل» (Conversion) در قیف بازاریابی در پایین‌ترین قسمت قیف بازاریابی قرار می‌گیرد و به مشتریان کمک می‌کند بتوانند برای انجام اقدام موردنظر در وب‌سایت تصمیم‌گیری کنند. اقدام انجام شده توسط کاربر ممکن است ثبت‌نام در وب‌سایت، پرکردن فرم یا درنهایت خرید محصولات و خدمات باشد. چگونه قرار است میزان موفقیت محتوا را تعیین کنید؟ برای پاسخ به این سوال باید تعیین کنید کدام‌یک از شاخص‌های کلیدی عملکرد را می‌خواهید مورد بررسی قرار دهید.

این سطح قیف بازاریابی را با جذب ترافیک طبیعی (ارگانیک) و پولی به وب‌سایت بسته به شیوه توزیع محتوا مورد استفاده قرار می‌دهیم. بحث استراتژی محتوا که باشد یکی از موفق‌ترین کسب و کارهای این حوزه هاب اسپات است. این کسب و کار که در زمینه بازاریابی درونگرا فعالیت می‌کند، تنوع بالایی از محتوا را برای سطوح مختلف قیف بازاریابی تولید و منتشر می‌کند تا از این طریق بتواند مخاطبان راغب (لیدهای) بیشتری ایجاد کند. تولید محتوای مرتبط و سرگرم‌کننده با قوی‌تر کردن برند، رشد کسب و کار را سریع‌تر می‌کند. این بخش از مطلب را به بررسی مزیت‌های اصلی استراتژی محتوا اختصاص می‌دهیم. اگر مخاطب شما محتوای ویدیویی طولانی را ترجیح می‌دهد، ممکن است انتشار ویدیو در یوتیوب برای شما بهترین گزینه باشد.

در این صورت شما کاملاً متوجه می‌شوید که رقبای شما در چه زمینه‌هایی قوی هستند و در چه قسمت‌هایی ضعف دارند تا بتوانید به نفع خودتان استفاده کنید. شما نیز می‌توانید برای ثبت ویدئو آموزشی و تبدیل دانشتان به دوره‌های آموزشی از خدمات استودیو ایده‌پردازان برای تولید محتوای ویدئویی استفاده کنید. علاوه بر این مسئله حتی ضبط دور که یک تولید محتوای ویدئویی به‌حساب می‌آید این روزها طرف‌داران زیادی نیز دارد. چون مخاطبین به‌خصوص بعد از دوره کرونا و به‌وجودآمدن دوره‌های آنلاین به دیدن دوره‌های آنلاین و یا آفلاین از طریق ویدئو عادت کرده و طرف‌داران زیادی نیز دارد. برای تولید یک محتوای ویدئویی خوب که بتواند یک نتیجه فوق‌العاده برای شما به همراه داشته باشد. می‌توانید به‌جای تولید ویدئوهای مختلف و هدردادن سرمایه‌تان یک استراتژِی درست بچینید.

بسیاری از تعاریف مربوط به محتوا بیش از حد بر روی اطلاعات متمرکز هستند و به بقیه عناصر اهمیت داده نمی شود. اطلاعاتی که با فرم و رسانه و کانل مناسب ارائه نمی شوند ، مخاطب را از دست می دهد. به همین ترتیب ، مطالبی که در یک قسمت از مطالب گنجانده اید باید منعکس کننده محیط و فرم باشد – شما نمی توانید یک راهنمای عمیق برای یک موضوع پیچیده را در توییتر منتشر کنید. همچنین باید در متن خود مخاطبی که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید را مدام صدا بزنید. در صورتی که نیاز به مشاوره قبل از سفارش تولید محتوا دارید می توانید از طریق راه های ارتباطی داخل سایت با ما تماس بگیرید.

شناخت دقیق مخاطبان هدف به شما کمک می‌کند تا محتوایی جذاب و مرتبط با آن‌ها تولید کنید. در مرحله بعد، وقت آن است که در مورد مخاطبان خود تحقیق کنید و پرسونا بسازید. این مرحله بسیار مهم است زیرا تمرکز کردن روی یک استراتژی محتوایی که مخاطبان نامناسبی را هدف قرار می‌دهد، فقط باعث هدر رفتن وقت و هزینه می‌شود. بنابراین مهم است که روی محتوای کسب‌وکار خود کار کنیم و با تدوین استراتژی محتوا و جهت‌دهی درست به مخاطبان، آن‌ها را به سمت خود جذب کنیم. اینگونه گوگل هم بهتر متوجه محتوای ما خواهد شد و رتبه بهتری را برای آن درنظر می‌گیرد. تعداد بسیار زیادی از کاربران و مخاطبان هدف Airbnb گردشگران و مسافران هستند.

او در کتاب زبان استراتژی محتوا، انواع جنبه ‌های مربوط به برنامه‌ ریزی آن را مورد بررسی قرار داده است. با توجه به عقاید او، استراتژی تولید محتوا باید به گونه ‌ای برنامه‌ریزی شود که با اهداف کسب و کار، تولید، ارائه، ارزیابی و سنجش موفقیت محتوای تولید شده همسو باشد. تولید محتوای حرفه‌ای یکی از مهمترین عوامل برای موفقیت کسب و کارها در دنیای اینترنت است. با توجه به رقابت بسیار بالا در بازارهای آنلاین، تولید محتوای باکیفیت و منحصر به فرد امری ضروری است. استفاده از استراتژی محتوا به کسب و کارها کمک می‌کند تا بتوانند با جذب ترافیک بالا، مخاطبان خود را به سمت خود جذب کرده و در نهایت میزان فروش و درآمد خود را افزایش دهند. استراتژی تولید محتوا به برنامه‌ریزی جامع و هدفمند تولید محتوا برای اهداف و مخاطبان خاص اشاره دارد.

عکاسان تبلیغاتی از ابزارهای مختلفی برای پیاده سازی ایده های خود کمک می گیرند، به همین دلیل است عکس هایی که امروزه در شبکه های اجتماعی یا وب سایت ها می بینیم از تاثیر گذاری زیادی برخوردار هستند. می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. در مرحله تبدیل کاربران به آخرین دلیل برای انجام اقدام موردنظر احتیاج دارند. استراتژی محتوا در مرحله تبدیل بهتر است بر اساس ترغیب کاربر به انجام تبدیل تدوین شود.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری