تولید محتوا در کمترین زمان
پاورپوینت هوش مصنوعی: راهنمای جامع و کاربردی +دانلود رایگان
چرا این روش اینقدر مؤثر است؟ چون یکی از مهمترین چیزها برای تولید محتوا داشتن تمرکز است. وقتی شما زمان کار خود را به یک هفته یا یک روز محدود میکنید تمرکز بیشتری دارید. اگر سایت شما فروشگاهی است یکی از ضروریترین محتوا برای سایت شما راهنمای خرید است. در این مورد شما باید به تمام نگرانیهای خریدار توجه کنید و محتوایی ارائه دهید تا نگرانیها را برطرف کند. بعد باید به سؤالاتی که احتمالاً قبل از خرید در ذهن مشتری ایجاد میشود پاسخ دهید.
Loom یک ابزار ضبط و اشتراکگذاری ویدیوی ساده است که هم بهعنوان یک برنامه افزودنی Chrome و هم یک برنامه دسکتاپ ارائه میشود. با استفاده از ابزار تولید محتوا Loom میتوانید صفحه، وبکم خود و یا هر دو را همزمان ضبط کنید.نسخه رایگان این ابزار حداکثر 25 فیلم و 5 دقیقه در هر فیلم را در اختیار کاربران قرار میدهد. اگر قصد دارید ویدئوی آموزشی تولید کنید و یا برای YouTube محتوا تولید کنید، پس Loom میتواند همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید. ما در جهانی زندگی میکنیم که گفته میشود میانگین زمانی که یک کاربر به محتوای شما توجه میکند تنها 8 ثانیه است. استفاده از محتوای بصری مانند اینفوگرافیکها و تصویرهای جذاب و همچنین عکسهایی که اطلاعات آن به آسانی قابل درک هستند، میتواند برگ برنده شما در کسبوکار دیجیتال باشد.
هنگام تولید محتوای خلاقانه توجه داشته باشید که تمامی اهداف ذکر شده باید در پسزمینه کار شما باشند. هدف اصلی شما جذب مخاطب است؛ بنابراین همیشه باید محتواهایتان را با اولویت قراردادن آنها ایجاد کرده و کنجکاویشان را تحریک کنید. اگر محتوای شما در جذب کاربران شکست خورده است، به احتمال زیاد برای رفع نیازهای مخاطبان، اولویت کمتری قائل شدهاید. محتوای خلاقانه با نشاندادن تصویر، ارزشها و خدمات برندتان به شیوهای منحصربهفرد، به افزایش آگاهی از برند کمک میکند. با تولید محتوای جذاب میتوانید توجه مخاطبهای هدفتان را جلب کرده و تصویر ماندگاری از خود به جای بگذارید.
Hootsuite یکی دیگه از ابزارهای محبوب مدیریت شبکههای اجتماعی هست که برای زمانبندی، انتشار و تحلیل محتوای شما استفاده میشه. با استفاده از Buffer، میتونید پستهای خودتون رو به صورت منظم منتشر کنید و مطمئن بشید که محتوای شما در زمانهای مناسبی به دست مخاطبان میرسه. بعضیها برای بهبود SEO، تعداد زیادی از کلمات کلیدی رو در محتوا جای میدن که نه تنها باعث خوندن سختتر میشه، بلکه توسط گوگل جریمه میشه. اما اگه به این تعاملات پاسخ ندید، ارتباط شما با مخاطبان قطع میشه و اعتمادشون رو از دست میدید. حالا فرض کنید شما محتوای عالیای تولید کردید، اما به درستی اون رو در پلتفرمهای مناسب منتشر نکردید یا اصلاً از کانالهای صحیح استفاده نکردید.
اگر منبع خاصی مدنظر شما بود، میتوانید برای نویسنده تعیین کنید تا از همان منابع برای تولید محتوا استفاده کند. در غیر این صورت نویسنده با مطالعه منابع مختلف برای نوشتن محتوا به صورت ترجمه یا تالیف استفاده میکند. تولید محتوا برای معرفی محصولات و خدمات کسبوکار شما که میتواند به افزایش آگاهی مخاطب در خصوص آنها و در نهایت فروش بیشتر و بهینهتر شدن صفحات محصول منجر شود. تولید محتوای کسبوکار خود را به ما بسپارید و سرعت، دقت و کیفیت را در کنارهم تجربه کنید. هوش مصنوعی می تواند توضیحات خلاقانه و مؤثری برای محصولات و خدمات ارائه دهد که به بهبود فروش کمک میکند. آبادیس یک ابزار تولید محتوا آنلاین است که با استفاده از آن میتوانید معانی کلمات را استخراج کنید و کلمات را در جای خود بهکار ببرید.
مثلاً انتشار یک مقاله تخصصی در یک پلتفرم تصویری مثل اینستاگرام ممکنه مخاطب زیادی نداشته باشه. برای مثال، محتوا در اینستاگرام باید بصری و جذاب باشه، در حالی که محتوا در لینکدین باید حرفهای و آموزشی باشد. این نکته خیلی مهمه که برای هر کانال توزیع، محتوای مخصوص به همون کانال رو تولید کنید. این که بدونید محتوای شما برای چه کسانی ساخته شده و اونها در کجا و چه زمانی بیشترین احتمال رو برای تعامل با محتوای شما دارن، یکی از مهمترین گامها در استراتژی توزیع محتواست. این نکته ممکن است بدیهی به نظر برسد؛ اما پیچیدهتر از چیزی است که در نگاه اول دریافت میکنید.
وگرنه شما هم به سرنوشت واکنشهای دقیقه نودی بر سر ترند شلوار دیجیکالا گرفتار میشوید. اگر در حال تولید محصول جدیدی هستید، از مراحل این کار محتوا تولید کنید. اگر جشن تولدی در محل کار خود برگزار کردهاید، بگذارید مخاطبان هم در شادی شما سهیم باشند. با این کار یک وجههی انسانی و قابل باور از خودتان خلق میکنید و مخاطبان بیشتر به شما اطمینان پیدا میکنند. مثلاً فرض کنید پستی درباره بیماری آنفلوانزا نوشتید که اطلاعات خوبی داره، ولی جدیدترین واکسنها یا روشهای درمان تغییر کرده.
توزیع محتوا، به ویژه از طریق کانالهای اجتماعی و تبلیغات پولی، این امکان رو به شما میده که مخاطبان جدیدی رو جذب کنید و دامنه دسترسی خودتون رو گسترش بدید. از اصلی ترین رایت سونیک، که به گفته برخی از کاربران در زمینه تولید محتوا می تواند عالی عمل کند، کپی ای آی می باشد. این ابزار در بدو ورود از شما می خواهد تا حوزه محتوای تان را انتخاب کنید؛ سپس از شما اطلاعاتی نظیر عنوان مقاله، زمینه و ... را درخواست می کند و به همین دلیل است که محتواهای آن به نسبت هدفمند تر هستند. عیب این هوش مصنوعی این است که شما تنها 7 روز اجازه استفاده رایگان از آن را دارید و پس از آن باید حق اشتراک این ابزار را تهیه کنید. ویژگی از این ابزار که باعث جلب توجه کاربران بسیاری شده است، امکان پاراگراف بندی آن است که به شما امکان می دهد تا محتوا را بر اساس نظر خودتان به پاراگراف های کوچک تر و یا بزرگ تر تبدیل کنید.
البته وبینار مقیاسپذیرتر است و با صرف زمان کمتر میتوانید به افراد بیشتری کمک کنید. در ادامه به 10 ایدهی اجرایی برای تولید محتوای فوری میپردازیم که میتوانید در مواقع بحران یا برای حفظ تنوع محتوایی، از آنها استفاده کنید. لازم نیست سبد محتوای سایت یا شبکههای اجتماعیتان را از محتواهای طولانی، عمیق و تخصصی پر کنید. این کار هم به شما در مقام تولیدکنندهی محتوا فشار زیاد و هزینههای بالایی را تحمیل میکند و هم حوصلهی مخاطبانتان را سر میبرد. پس حفظ تنوع در فرم و مضمون محتوا میتواند مخاطبان را بیشتر از قبل با شما همراه کند و به برنامهریزی شما انعطاف بیشتری بدهد.
Beautiful.ai یک ابزار آنلاین است که از هوش مصنوعی برای تسهیل فرایند طراحی اسلاید استفاده میکند. این ابزار دارای مجموعهای از قالبهای آماده است که میتوانید آنها را به دلخواه خود سفارشی کنید. برخی از این ابزارها به صورت افزونه (Plugin) برای پاورپوینت ارائه میشوند و برخی دیگر به صورت آنلاین قابل استفاده هستند. به طور کلی اگر میتوانید پیام خود را با کلمات کمتری به مخاطب برسانید، این کار را انجام دهید. حتی نویسندگان حرفهای نیز باید توانایی نوشتن یک محتوای جذاب و مفید، با استفاده از کمترین تعداد کلمات در یک جمله را داشته باشند. مخاطبهای شما قبلا خسته شدهاند؛ بنابراین دلیلی ندارد که آنها را برای مطالعه مطالبتان تحت فشار قرار دهید.
برای جلوگیری از مشکل پر شدن حافظه همیشه برای ضبط ویدیو یک کارت حافظه خالی با حجم بالا در اختیار داشته باشید. بهتر است کارت حافظهای را تهیه کنید که دارای تبدیل باشد تا بتوانید هم آن را در گوشی موبایل هم در دوربین قرار دهید. آنجایی که شکستها، اشکها، لبخندها، ناامیدیها، اتفاقات روزمره و در کل روال زندگی عادی در جریان است. پس گاهی در محتوای خود، مخاطب را با خودتان در تماشای پشتصحنهها شریک کنید. برای شروع، بهتره بودجه کوچکی رو برای تبلیغات پولی در نظر بگیرید و بر اساس نتایج، اون رو بهینه کنید. اگر طبق زمانبندی معینشده محتوا به شما تحویل داده نشود یا از لحاظ کیفیت مطابق با شیوهنامه تریبون نباشد، کل وجه پرداختی بازگردانده خواهد شد.
با تغییرات قوانین و انتظارات کاربران، حفظ حریم خصوصی به یکی از ترندهای مهم تبدیل شده. برندها باید با احترام به اطلاعات کاربران و استفاده شفاف از دادهها، اعتمادسازی کنن. گاهی اوقات یک محتوا فقط در یک فرمت خاص ارائه میشه، در حالی که تبدیل همون محتوا به فرمتهای دیگه (مثل ویدیو، اینفوگرافیک، پادکست) میتونه شانس دیده شدن اون رو چند برابر کنه. بهعبارتی مخاطبها احساس کنند ارتباطشان با شما در سطح شخصی (personal level) است، احتمال بیشتری وجود دارد که به برندتان وفادار بمانند و از آن حمایت کنند. پسورد خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را وارد کنید. این ابزار رایگان نیست اما میتوانید از مدت آزمایش ۷ روزه آن استفاده کنید.
طرح رایگان Rytr به شما امکان میدهد هر ماه ۱۰۰۰۰ کاراکتر تولید کنید. RYTR یک نویسنده محتوای هوش مصنوعی همهکاره است که درک عمیقی از مدلهای زبان دارد. میتوانید از آن برای نوشتن نظرات، توصیفات، بیوی پروفایل، ایمیلها، محتوای وبلاگ، کپیهای تبلیغاتی فیسبوک و صفحه فرود و غیره استفاده کنید. برای نوشتن مطالب ۱۰ برابر سریعتر ازحدمعمول، بیشاز ۴ میلیون نویسنده از شرکتهای معروفی مانند دل، فورد، آدیداس، پایونیر از Rytr استفاده میکنند. این ابزار نوشتاری برای انواع مشاغل، بازاریابان محتوا و صاحبان وبسایت مناسب است و با بیش از ۴۵ ابزار هوش مصنوعی به ایجاد هر نوع محتوا مانند پست وبلاگ و توییت کمک میکند. شما میتوانید انواع خدمات تولید محتوای خود را مانند رپورتاژنویسی، محصولنویسی و تولید محتوای پست بلاگ (مقالهنویسی) به تریبون بسپارید.
بنابراین، اولین قدم برای تولید سریع محتوا اینه که تمام حواسپرتیها رو کنار بذارید. برای پیدا کردن ایده هم به نظرات تو وبلاگها، نقدهای محصولات یا سوالهای مردم تو شبکههای اجتماعی توجه کنید. حتی صندوق ورودی ایمیلتون یا پیامهای ربات چت میتونه گنجینهای از ایده باشه. این پلتفرم با استفاده از هوش مصنوعی، ویدئوهایی با آواتارهای دیجیتال تولید میکند که میتوانند به زبانهای مختلف صحبت کنند. اگر به دنبال تولید محتوای با کیفیت و قیمت مناسب هستید، بهترین گزینه این است که سفارش تولید محتوا را به سایتهای متخصص بسپارید.
این نوع ابزار بر اساس ورودیهایی که کاربر ارائه میدهد عمل کرده و تلاش میکند تا یک یا چند پاراگراف مرتبط با موضوع مورد نظر را ارائه دهد و فرآیند تولید محتوای باکیفیت را سرعت ببخشد. یکی از ویژگیهای بارز این ابزار توانایی آن در ایجاد ساختار منطقی در متن است؛ بدین معنا که نه تنها جملات از نظر نگارشی درست و دقیق ارائه میشوند بلکه ارتباط بین ایدهها نیز حفظ میشود. این نوع ابزار برای دانشجویان، نویسندگان حرفهای، یا هر کسی که نیاز دارد متنی منظم بنویسد بسیار کاربردی میباشد. TinyWow مجموعهای از ابزارهای رایگان نوشتاری با هوش مصنوعی ارائه میدهد که شامل نگارش مقاله، بازنویسی جملات، و تولید مقالات است. این پلتفرم همچنین ابزارهای خاصی برای نوشتن کپشن شبکههای اجتماعی، سوالات متداول، و حتی تولید نام کسبوکار ارائه میدهد.
شما هم برای آنکه بتوانید متوجه شوید که به هدف خود از تولید این محتوا رسیدهاید یا نه باید آن را بررسی کنید. بهطور مثال اگر هدف شما رتبه گرفتن در صفحه اول گوگل بوده است پس از یک مدتی بررسی کنید و ببینید چه رتبهای گرفتهاید. اگر هدف شما افزایش تعامل با مشتری بوده است ببینید که مشتریان چقدر صفحه را اسکرول کردهاند و چه مدت در سایت شما باقیماندهاند. و درنهایت بررسی کنید که این محتوا چقدر باعث شده تا میزان فروش شما افزایش یابد. برای آنکه بتوانید محتوای باکیفیت تولید کنید لازم است که ابتدا درباره موضوع موردنظر تحقیق و مطالعه کنید. همچنین با توجه به نکات آموزش تولید محتوا همیشه باید به دنبال این باشید که ابتدا نیاز مخاطبان خود را متوجه شوید و برای رفع آن نیاز تولید محتوا انجام دهید.
در مجموع، داشتن ایده قوی جهت تولید محتوا یک ضرورت رقابتی برای برندها و شرکتها است که به بهبود توجه مخاطب، اثربخشی محتوا و موقعیت برند در بازار کمک میکند. CoSchedule یک ابزار مدیریت تقویم محتوایی هست که به شما کمک میکنه تمام فعالیتهای تولید و توزیع محتوا رو در یک جا برنامهریزی کنید. BuzzSumo به شما کمک میکنه محتوای پرطرفدار در اینترنت رو پیدا کنید و ایدههای جذاب برای تولید و توزیع محتوا بگیرید. اگر به دنبال توزیع محتوای خود از طریق ایمیل هستید، Mailchimp یکی از بهترین ابزارهاست. این نکات میتونن به شما کمک کنن که استراتژی توزیع محتوای مؤثری داشته باشید و به بهترین شکل ممکن از محتوای خود بهرهبرداری کنید. حالا که با نکات کلیدی استراتژی توزیع محتوا آشنا شدیم، میریم سراغ بخش بعدی مقاله که به چالشهای توزیع محتوا میپردازه.
مطالعات نشان میدهد میزان تعامل مخاطبها با محتوای طولانیتر بیشتر است و بیشتر به اشتراک گذاشته میشود. مخاطبهای شما به دنبال مطالبی هستند که اطلاعات ارزشمندی ارائه میدهد و قطعا هرچه میزان این اطلاعات بیشتر باشد، خوشحالتر میشوند. محتوایی ایجاد کنید که باعث ایجاد سوال و گمانهزنیهای مختلف در ذهن مخاطب میشود. تا هر زمان که مطالبتان طبق علاقه و سلیقه آنها باشد، از محتوای جذاب و متنوع شما استقبال خواهد شد. با درک و شناخت بهتر از مخاطب هدفتان، نوشتن یک محتوای خلاقانه که بتواند توجهها را جلب کرده و حس کنجکاوی ایجاد کند، آسانتر میشود. ما در زمینه طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت و دیجیتال مارکتینگ تخصص داریم.
اگرچه مخاطبها علاقه زیادی به خواندن مطالبتان نشان میدهند؛ اما باید توجه داشته باشید که اکثر آنها تا حد امکان مطالعه کمتر و کوتاهتر را ترجیح میدهند. مخاطبها نیز دقیقا مانند بسیاری از ما در زندگی روزانه خود با مسائل و دغدغههای مختلفی روبهرو هستند و خواندن مطالب سنگین را تحمل نمیکنند، مگر اینکه در حال یادگیری یک مبحث مهم و تخصصی باشند. با اینکه الگوریتمهای شبکههای اجتماعی و بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارد؛ اما در نهایت انسانها هستند که محتوای شما را میخوانند و محصول یا خدماتتان را خریداری میکنند. در صورتی که محتوای ارسالی مورد تایید شما باشد، سفارش آنلاین تولید محتوای شما نهایی میشود. هر محتوایی که در تریبون نوشته میشود، در دو مرحله کنترل کیفیت شده تا محتوای باکیفیتی در نهایت تحویل مشتری داده شود. اکنون که با برخی مثال ها از بهترین پرامپت ها آشنا شدید می خواهیم با هم در ادامه یک مسیر پرامپت نویسی برای تولید محتوا برای یک مقاله را با هم بررسی کنیم.
وقتی محتوای شما منتشر میشه، باید به طور فعال به بازخوردها و نظرات کاربران توجه کنید. این بازخوردها میتونن به شما کمک کنند تا استراتژیهای توزیع خود رو بهبود بدید و محتوای بهتری تولید کنید. باید به طور مرتب عملکرد محتوای خودتون رو بررسی کنید و تغییرات لازم رو اعمال کنید. این کار باعث میشه که شما همیشه بتونید از محتوای خودتون بیشترین بهره رو ببرید. هوش مصنوعی نه تنها در طراحی بصری، بلکه در بهینهسازی متن و محتوا نیز به شما کمک میکند. پیدا کردن تصاویر و آیکونهای مناسب برای اسلایدها، میتواند زمانبر باشد.
این روش شامل تبلیغات PPC (پرداخت به ازای هر کلیک)، تبلیغات شبکههای اجتماعی، تبلیغات بومی و دیگر شکلهای تبلیغاتی میشه. توزیع پولی به شما این امکان رو میده که محتوای خودتون رو در کوتاهترین زمان ممکن به دست تعداد زیادی از مخاطبان هدف برسونید. توزیع محتوا، همونطور که از اسمش پیداست، به فرآیند انتشار و اشتراکگذاری محتوای شما در پلتفرمها و کانالهای مختلف اشاره داره. در واقع، وقتی شما یه محتوای باکیفیت تولید میکنید (چه پست وبلاگ، چه ویدیو، چه پادکست)، این محتوا به تنهایی نمیتونه جادوی خودشو انجام بده. برای اینکه محتوای شما دیده بشه و مخاطبها بتونن از اون بهرهبرداری کنن، باید محتوای خودتون رو به صورت هوشمندانه و در زمانهای درست در مکانهای مختلف به اشتراک بذارید.
پس هرچه محتوای شما ارزش بیشتری را ارائه دهد، نشاندهنده این است که محصولات و خدمات شما هم ارزشمندتر هستند. نکته اموزش تولید محتوا) اگر خودتان چند محصول مشابه دارید حتماً آنها را در جدولی قرار داده و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید. وقتی شما خودتان جدول مقایسه محصولاتتان را آماده میکنید مشتری سریعتر تصمیم میگیرد. این نکته را به یاد داشته باشید که اگر مشتری سردرگم شود اصلاً خرید نمیکند. پس تا میتوانید امکان مقایسه و انتخاب کردن را برای مشتری آسان کنید.
این نکات آموزش تولید محتوا را میتوانید بهصورت یک چکلیست درآورید تا استفاده از آن برای شما راحتتر باشد. نکته۳) اگر موقع ضبط ویدیو چیزی را اشتباه گفتید که نیاز دارد موقع ادیت آن را ویرایش کنید. این کار موجب میشود که موقع ویرایش دیگر مجبور نباشید تمام فیلم را مشاهده کنید بلکه به آن یادداشت مراجعه میکنید و قسمتهای مشکلدار را ویرایش میکنید. اگر موقع ضبط به کاغذ دسترسی ندارید یک ضربهی کوتاه روی میکروفون بزنید این کار موجب میشود که در نرمافزارهای ویرایش در قسمت voice شما یک قلهی بلند را مشاهده کنید. تولید محتوا بهصورت زنده باعث میشود بدون توجه به مشکلات آن را ادامه دهید و بیان یک کلمه یا جمله بهاشتباه تأثیر منفی ندارد.
محتوای شما باید آنقدر جذاب و کاربردی باشد که مخاطب پی ببرد که مطالعه آن ارزش وقت گذاشتن دارد. اگر دوست دارید به جذابیت محتوای خود بیفزایید میتوانید آن را با یک داستان شگفتانگیز شروع کنید. بهتر است قبل از انتشار مقاله حداقل یک بار آن را با صدای بلند بخوانید. این کار باعث میشود که به اشتباهات متن خود پی ببرید و همچنین متوجه شوید آیا مطلب شما با عنوان آن ارتباط برقرار میکند یا نه. اگر میخواهید نکات آموزش تولید محتوا برای شما مؤثر واقع شود سعی کنید تمام آن موارد را رعایت کنید. نوشتن مقاله با عنوانهایی مثل «۵ اشتباه در خریدهاست مناسب» شما را بهعنوان متخصص معرفی میکند همچنین باعث افزایش اعتماد مشتری به شما میشود.
با این حال، تولید محتوا با هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار کمکی فوق العاده عمل میکند. نویسندگان می توانند از آن برای ایجاد ایده های جدید، سرعت بخشیدن به کارهای تکراری یا بهینه سازی محتوای خود استفاده کنند. حتی در برنامه نویسی با هوش مصنوعی نیز، این فناوری به توسعه دهندگان کمک میکند تا کدهایی سریع تر و کارآمدتر بنویسند. در نهایت، هوش مصنوعی جایگزین کامل انسان نخواهد شد، بلکه مکملی ارزشمند برای توانایی های انسانی است. ترکیب خلاقیت انسانی با قدرت هوش مصنوعی، راهی برای تولید محتوای بهتر و تأثیرگذارتر در آینده است.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری